9 Eylül 2013 Pazartesi

ATÖLYE 5

ATÖLYE 

5


Geri Dönüşüm Atölyesi

Solucan Kompostu Atölyesi 
Arzu Yayıntaş - Neriman Polat 21 Eylül Cumartesi 14.00 - 16.00 

Atölye kapsamında, kompost yapımı süreciyle ilgili bilgi paylaşımı gerçekleşiyor ve evde kırmızı solucanla kompost yapmanın püf noktaları paylaşılıyor. Atölyede her katılımcı kendi solucan kovasını yaparak, kendi solucan ailesini evine götürecek. Katılımcılar, kurdukları yeni solucan ailesini çoğaltıp, daha sonra başkaları ile paylaşabiliyor olacak. 

“Her geçen gün daha fazla tüketmeye odaklanıyoruz ve atıklarımızı daha az önemser hale geliyoruz. Şehirlerde, doğanın döngüsünden kopuk ve geceleri yıldızları göremeden yaşıyoruz. Oysa daha farklı tüketim ve üretim alışkanlıkları geliştirmek ve doğa ile bağlantımızı koparmamamız mümkün. 

Evdeki mutfak atıklarımızı hızlı bir şekilde toprak gübresine dönüştürmek için kullanacağımız solucan kovalarının yapılacağı bu atölye, sorgulamadan kabul ettiğimiz üretim ve tüketim alışkanlıklarımıza bir bakış atmak için bir ilk adım.” 

Malzemeler: Matkap, katılımcı sayısı başına iki adet kova (katılımcı tarafından temin edilecektir, restoranlarda kullanılan 9 kiloluk yoğurt kapları idealdir), karton, su, bir leğen ya da genişçe kap, toprak, kuru yaprak 

*Kovalar dışındaki malzemeler ve solucanlar atölye sırasında verilecektir.

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder