8 Eylül 2013 Pazar

SERGİ ÇALIŞMALARI

fotoğraflar: Galip Ceylani Olcayto

BETÜL AKZAMBAKLAR


By Bıyık
Model hamuru
100x100 cm

“İtiraz edilemez, eleştirilemez, yolu kesilemez.”
''Tek dil, tek din, tek bıyık.”

By Moustache
Ceramic clay
100x100 cm

“Not to be objected, criticised, obstructed.”
“One language, one religion, one moustache


NAZIM SERHAT FIRAT



Sıfır Noktası
Fotoblok üzerine dijital baskı
100x100 cm 

“Sıfır noktası uzayda O harfi ile gösterilir, artık geri dönülemez ve değiştirilemez olan çarpışmaya, patlamaya ya da çakılmaya en yakın nokta sıfır noktasıdır.”

Point Zero
Digital print on cardboard
100x100 cm

Point zero is shown with the symbol O in space and manifests an irrevocable, irreversible place which  marks a  close point to either a crash, or a blast.


YUSUF MURAT ŞEN



K.K.K.K.K.K.K.K.K.
Ambrotype + Dijital Fotoğraf Baskısı
6 Adet 46x55 cm

“Kentkaoskargaşa
Karıştırkorkutkaçır
Kuşatkıstırkapat
Kayırkazandırkazan
Karanlıkkayıpkent”

K. K.K.K.K.K.K.K.K.K. (representing the initials of the words written below)
Ambrotype  + Digital Photograph Prints
46x55 cm. 6 pieces.

CityChaosAnarchy
ConfuseTerrifyLose
EncloseEntrapIncarcerate
ProtectEarnWin
DarkLostCity

CEZMİ ORHAN (HANGAR)



Exlibris Gezi
CGD (Exlibris)
10x15 cm (5 adet)

Exlibris Gezi
CGD (Exlibris)

10x15 cm (5 pieces)

BEKSULTAN OĞUZ




Şimdi daha iyi anlıyorum
Ahşap mutfak rafı, seramik kaseler
100 x 40 cm

“İnsana özgü bir kavram olan ‘kimlik’, toplumun sosyal sisteminin kökenini oluştururken, iktidarlar boyunca farklı kimlikler birbirine yabancılaştırılmak üzere ‘hedef’ alınarak siyasetin aracı haline getirilmiştir. Gezi Direnişi sürecinde bütün renklerin yan yana gelmesi bu yabancılaşmanın kırılma noktasına işaret ederken iktidarların hangi sermaye dinamikleri ile hareket ettiğini sorgulatmaktadır.’’

Now, I understand clearly
Wooden kitchen shelf, ceramic bowls
100x40 cm.


The identity, which is totally a human concept, constructs the society’s typical social system, is targeted and is used as a mere instrument by the politics to create estrangements between different identities. During Gezi resistance all these colors gathering side by side, pointing to a breakingpoint to end the estrangement; and to question the dynamics of the capital that the governing forces rely on.

ATİLLA İLKYAZ (HANGAR)



Direniş-1
Bez Üstüne Karışık Teknik
152x116 cm

Resistance -1
Mixed Media on Fabric
152x116 cm
SEHER UYSAL


Katmanlar
Pleksiglas, dijital baskı
3x21x30 cm

“Katmanlar”  Türkiye’nin son 30 yılında görülmese de duyulan, hafızalarda yer etmiş çeşitli kayıp, katliam, ölüm olayları sırasında görüntülenen fotoğraflardan oluşan bir tür hafıza kutusu denemesidir. Her bir katmandaki görüntü bu görüntülerin sansürlenmesi, grafik içeriği ya da gazetecilik etiği sebebiyle olayı gösteren görüntüyü değil; olayın sonrasında çekilmiş fotoğrafları içerir. Çoğunlukla görüntüdeki kişiler olayların sadece tanıklarıdır, isimleri bilinmez ama kim oldukları bilinir. Görüntüler üstüste geldikçe solar, ama izi hala farkedilebilir.

Layers
Plexiglass, digital prints
3x21x30

“Layers” is an attempt to create a memory box including a small amount of visual testimonies of massacres, deaths, losses that’s been taking place in Turkey for the last 30 years. Each layer presents a photographic image,  that’s been taken after the events took place, due to its grusome nature, censorhip issues or ethics. Mostly the characters in the visual images are not the victims but the witnesses, their images are familiar and can be related to the event, but their names remain unknown. The layers came on top of each other, the images fade but their outlines can still be percieved.

SELİN KOCAGÖNCÜ

Esneme Hareketleri
Performans, kelime işlemci çıktısı

Kilit kelimeler (Alfabetik sırayla): Eylemlilik, farkındalık, varoluş

Warm-Up Exercises
Performance, Word processor print

Keywords (in alphabetical order): Activity, Awareness, Existence


SEÇKİN TERCAN



İsimsiz
Dijital baskı
70x100 cm

“Bireyselliğin yok olduğu ve insanları tek tipleştirmeye yönelik baskın yapının yerleştiği toplumlarda, kültürel şiddet psikolojik olarak tüm insanları zamanla donuklaştırmaya başlıyor.

Şehrin farklı noktalarına ve özellikle meydanlarına baskıcı yönetimlerin zorla yerleştirdiği birçok heykel bir süre sonra tanımsız dokulara dönüşüyor. Toplumdaki bireyler de aynen o “kahraman” heykellerinin çoğu gibi tanımsızlaşıyor. Sadece yaşayanlara varlığını soğuk haliyle hatırlatan tanımsız suretler haline geliyorlar!”

Untitled
Digital print
70x100 cm

In societies that demolish the individuality, the social structure creates stereotypes, and cultural violence effects everyone psychologically and deadens them through time.

Especially repressive governments locate many statues that turns out to be unidentifiable patterns in various parts of the city.  The individuals that forms the social structure, like the statues of “heroes” themselves, also become unidentifable through time.  They slowly become unidentifed surrogates that remind their cold presence to the living.

MAHAL



Yazıyor!
Kağıt üzerine baskı
9x12 cm

“Siyasi geleneğin bir parçası olarak ortaya çıkan, özgür ifadenin aracı olarak gelişen duvar yazıları, Gezi Direnişi sürecinde ciddi bir artış gösterdi. Hareketin görünürlüğünün ve kamusal alanları geri alma mücadelesinin aracı olan yazılar kısa bir süre sonra aynı renk boylalarla kapatıldı. İktidarın toplumsal belleğe kendi rengini çalma ve unutturma girişimi, sonuç olarak duvar yazılarının görünürlüğünü daha fazla arttırdı.”

Written!
Digital print on paper
9x12 cm.

The graffiti which came out as a part of the political tradition and freedom of speech since Gezi protests multiplied seriously. The graffiti which is  also considered as the visible side of the protest events and are about reclaiming the public spaces soon  discovered,  painted over with grey paint. The governments attempts to force its own color on public memory and to cause to forget the Gezi protests made the graffiti more visible than ever.

CÜNEYT ÇELİK




Bende, bu kadar çok buradan çıkma isteği uyandıran ne?
Cam şişe, asetat üzerine desen
Farklı boyutlarda

“Bireyin dünyaya gözlerini açmasıyla karşısına çıkanlar; sistem, iktidar, gelenek-görenek-kültür vasıtasıyla, kendi kişisel alanına inşa edilen duvarlardan kurtulma çabası, özgürleşme denemeleri, dolayısıyla karşısına çıkan engellerle savaşma zorunluluğudur.”

What makes me want to get out of this place that much?
Glass bottles, drawings on acetate
Various dimensions

An indiviual opens its eyes to a world and faces the walls that the system, governments, traditions and culture creates; it struggles to make oneself free from the confinements that is designed specifically for oneself and fights to deconstruct the boundaries.

İNSEL İNAL






 “Tehdit”
Seramik
Değişebilir boyut

Kuşatma, tehdit edenlerin yapılarının yeniden değerlendirilip çözümlenmesiyle kırılabilir.
*Tehdit, hürriyete karşı işlenen bir suç olup; Türk Ceza Kanunu'nun 106. maddesinde "bir başkasına, kendisinin veya yakınının hayatına, vücut veya cinsel dokunulmazlığına yönelik bir saldırı gerçekleştireceğinden bahsetmek" olarak tanımlanmaktadır. Bir kişiyi malvarlığı bakımından zarara uğratacağından veya kötülük yapacağından bahsetmek de yine tehdit suçu kapsamındadır. Suçun; silahla, failin kimliğini gizleyerek, birden fazla kişiyle veya suç örgütü desteğiyle gerçekleştirilmesi halinde suç nitelik kazandığından, verilecek ceza artar.
Tehdit amacıyla suç işlenmesi halinde, işlenen suç veya suçlar için ayrıca ceza verilir.

“Threat”
Ceramic
Various dimensions

The enclosure could only get broken by the comprehension and perception of the threatening forces. *Threat, is an act against freedom and described as “to mention to someone about an act against somebody else’s himself or his acquintance’s life, the  privacy of his body or sex” in the 106th article of Turkish Criminal Code. To speak about damaging someone else’s assets, or harming him in some other way is also considered as a threat by the law. The degree of the punishment rises if the crime is planned to be executed with an instrument, under disguise,  or if co-partnering an organization is involved.  In the case of the crime commited, described above as threat , each crime or crimes are considered seperately.

ÖZGE ÜNLÜTÜRK

 


Bez Bebek
Bez, saman
Farklı boyutlarda

“Bu topraklarda 24 yılda 563 çocuğun en temel hak olan yaşam hakları ellerinden alındı. Kimisi babasına yardım ederken, kimisi tarlada koyun otlatırken, kimisi piknik yaparken, kimisi üç kuruş için kaçağa giderken, kimisi annesinin kucağında meme emerken… Ama hepsi de “güvenlik” güçleri tarafından katledildi.”

Fabric doll
Fabric, straw
Various dimensions

For the last twenty four years 563 children has been bereft of their main right, which is the right to live. Some found dead helping their father, some grassing the flock, some having a picnic, some smuggling, some while being fed in his mother’s arms.  All were murdered by the security forces.

CEBRAİL ÖTGÜN



Yağmurdan Sonra Türkiye 2
Ağaç dalı üzerine 4 kilo çivi, vernik, boya
98x26x25 cm

“Çınar ağacı üzerindeki bir yeşil yaprak, Gezi eylemleri sürecindeki dinamizmin ve kolektif bilincin bir temsili niteliğindedir.”

Turkey after the Rain -2
4 kg. nails, polish, and paint on branch.
98x26x25 cm

A green leaf on a plane tree to represent the dynamism and collective consciousness of the Gezi protests.

EVRİM KAVCAR




Boynundan
Buluntu malzemeler
30x30 cm

From the Neck
Found objects
30x30 cm

EVRİM KAVCAR


Acımıyor
Video animasyon
15''

Balığı yüzme işlemi hiç tamamlanmaz; hiç acımıyordur.”

Doesn’t hurt
Video animation
15”

The process of skinning the fish cannot be completed because it doesn’t hurt.

HAZAL AKSOY



İsimsiz
cam üzerine fotoğraf baskı
21x 20 cm

Kentsel dönüşümün oluşturduğu yıkım üzerinden, iktidar; sözel kültürün gücü ve dil aracılığı ile yaratılan yeni bir gerçeklik alanı kurmaktadır. Bu gerçeklik alanının çelişkili doğası, üst üste binen, birbirinin anlam ve algı alanını zorlayan fotoğraflar  aracığıyla gösterilmektedir.

Untitled
Digital print on glass
21x20 cm

A new area of reality is created through the language and oral culture of the government to define the destruction of urban renewal processes. The conflicting nature of the defined reality is shown through the photographs that gathered on top of each other, obstructing the meaning and perception of one another.

TUĞÇE KIZILAĞIL



Limon 
Seramik, çakıl taşı
20x25 cm

“İnsanca yaşam için; şiddete karşı şiddetsiz direniş.

Lemon
Ceramics, pebbles
20x25 cm

For a humane life, against violence, non-violent resistance.

BURHAN YILMAZ





Felek Çemberi
Sunta üzerine düzenleme
100x100 cm 

“Son dönem yaşanan toplumsal hareketlerin önerdiği yeni kolektif bilinç, bireylerin ilişki biçimini de dönüştürmektedir.”

The Circle of Fate
Installation on board
100x100 cm.

The new collective consciousness which is the result of recent social movements, tranforming the relationships of its individuals.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder