fotoğraflar: Galip Ceylani Olcayto
BETÜL AKZAMBAKLAR
By Bıyık
Model hamuru
100x100 cm
“İtiraz
edilemez, eleştirilemez, yolu kesilemez.”
''Tek
dil, tek din, tek bıyık.”
By Moustache
Ceramic clay
100x100 cm
“Not to
be objected, criticised, obstructed.”
“One
language, one religion, one moustache”
NAZIM SERHAT FIRAT
Sıfır Noktası
Fotoblok üzerine dijital baskı
100x100 cm
“Sıfır
noktası uzayda O harfi ile gösterilir, artık geri dönülemez ve
değiştirilemez olan çarpışmaya, patlamaya ya da çakılmaya en yakın nokta
sıfır noktasıdır.”
Point Zero
Digital print on cardboard
100x100 cm
Point
zero is shown with the symbol O in space and manifests an irrevocable,
irreversible place which marks a close point to either a crash, or a blast.
YUSUF MURAT ŞEN
K.K.K.K.K.K.K.K.K.
Ambrotype +
Dijital Fotoğraf Baskısı
6 Adet 46x55 cm
“Kentkaoskargaşa
Karıştırkorkutkaçır
Kuşatkıstırkapat
Kayırkazandırkazan
Karanlıkkayıpkent”
K. K.K.K.K.K.K.K.K.K. (representing the initials of the words written
below)
Ambrotype + Digital Photograph Prints
46x55 cm. 6 pieces.
CityChaosAnarchy
ConfuseTerrifyLose
EncloseEntrapIncarcerate
ProtectEarnWin
DarkLostCity
CEZMİ ORHAN (HANGAR)
Exlibris Gezi
CGD (Exlibris)
10x15 cm (5 adet)
Exlibris Gezi
CGD (Exlibris)
10x15 cm (5 pieces)
BEKSULTAN OĞUZ
Şimdi
daha iyi anlıyorum
Ahşap mutfak rafı, seramik kaseler
100 x 40 cm
“İnsana
özgü bir kavram olan ‘kimlik’, toplumun sosyal sisteminin kökenini
oluştururken, iktidarlar boyunca farklı kimlikler birbirine yabancılaştırılmak
üzere ‘hedef’ alınarak siyasetin aracı haline getirilmiştir. Gezi Direnişi
sürecinde bütün renklerin yan yana gelmesi bu yabancılaşmanın kırılma noktasına
işaret ederken iktidarların hangi sermaye dinamikleri ile hareket ettiğini
sorgulatmaktadır.’’
Now, I understand clearly
Wooden kitchen shelf, ceramic bowls
100x40 cm.
The
identity, which is totally a human concept, constructs the society’s typical
social system, is targeted and is used as a mere instrument by the politics to
create estrangements between different identities. During Gezi resistance all
these colors gathering side by side, pointing to a breakingpoint to end the estrangement;
and to question the dynamics of the capital that the governing forces rely on.
ATİLLA İLKYAZ (HANGAR)
Direniş-1
Bez Üstüne Karışık Teknik
152x116 cm
Resistance -1
Mixed Media on Fabric
152x116 cm
SEHER UYSAL
Katmanlar
Pleksiglas, dijital baskı
Pleksiglas, dijital baskı
3x21x30 cm
“Katmanlar” Türkiye’nin son 30 yılında görülmese de duyulan, hafızalarda yer etmiş çeşitli kayıp, katliam, ölüm olayları sırasında görüntülenen fotoğraflardan oluşan bir tür hafıza kutusu denemesidir. Her bir katmandaki görüntü bu görüntülerin sansürlenmesi, grafik içeriği ya da gazetecilik etiği sebebiyle olayı gösteren görüntüyü değil; olayın sonrasında çekilmiş fotoğrafları içerir. Çoğunlukla görüntüdeki kişiler olayların sadece tanıklarıdır, isimleri bilinmez ama kim oldukları bilinir. Görüntüler üstüste geldikçe solar, ama izi hala farkedilebilir.
Layers
Plexiglass,
digital prints
3x21x30
“Layers”
is an attempt to create a memory box including a small amount of visual
testimonies of massacres, deaths, losses that’s been taking place in Turkey for
the last 30 years. Each layer presents a photographic image, that’s been taken after the events took
place, due to its grusome nature, censorhip issues or ethics. Mostly the characters
in the visual images are not the victims but the witnesses, their images are
familiar and can be related to the event, but their names remain unknown. The
layers came on top of each other, the images fade but their outlines can still
be percieved.
SELİN KOCAGÖNCÜ
Esneme Hareketleri
Performans, kelime işlemci çıktısı
Kilit kelimeler (Alfabetik sırayla):
Eylemlilik, farkındalık, varoluş
Warm-Up Exercises
Performance, Word processor print
Keywords
(in alphabetical order): Activity, Awareness, Existence
SEÇKİN TERCAN
İsimsiz
Dijital
baskı
70x100 cm
“Bireyselliğin yok olduğu ve insanları tek
tipleştirmeye yönelik baskın yapının yerleştiği toplumlarda, kültürel şiddet
psikolojik olarak tüm insanları zamanla donuklaştırmaya başlıyor.
Şehrin farklı noktalarına ve özellikle meydanlarına
baskıcı yönetimlerin zorla yerleştirdiği birçok heykel bir süre sonra tanımsız
dokulara dönüşüyor. Toplumdaki bireyler de aynen o “kahraman” heykellerinin çoğu
gibi tanımsızlaşıyor. Sadece yaşayanlara varlığını soğuk haliyle hatırlatan
tanımsız suretler haline geliyorlar!”
Untitled
Digital print
70x100 cm
In
societies that demolish the individuality, the social structure creates
stereotypes, and cultural violence effects everyone psychologically and deadens
them through time.
Especially
repressive governments locate many statues that turns out to be unidentifiable
patterns in various parts of the city.
The individuals that forms the social structure, like the statues of
“heroes” themselves, also become unidentifable through time. They slowly become unidentifed surrogates
that remind their cold presence to the living.
MAHAL
Yazıyor!
Kağıt üzerine baskı
9x12 cm
“Siyasi geleneğin bir parçası olarak ortaya çıkan, özgür
ifadenin aracı olarak gelişen duvar yazıları, Gezi Direnişi sürecinde ciddi bir
artış gösterdi. Hareketin görünürlüğünün ve kamusal alanları geri alma
mücadelesinin aracı olan yazılar kısa bir süre sonra aynı renk boylalarla
kapatıldı. İktidarın toplumsal belleğe kendi rengini çalma ve unutturma
girişimi, sonuç olarak duvar yazılarının görünürlüğünü daha fazla arttırdı.”
Written!
Digital print on paper
9x12 cm.
The
graffiti which came out as a part of the political tradition and freedom of
speech since Gezi protests multiplied seriously. The graffiti which is also considered as the visible side of the
protest events and are about reclaiming the public spaces soon discovered,
painted over with grey paint. The governments attempts to force its own
color on public memory and to cause to forget the Gezi protests made the
graffiti more visible than ever.
CÜNEYT ÇELİK
Bende, bu kadar çok buradan çıkma isteği
uyandıran ne?
Cam şişe, asetat üzerine
desen
Farklı boyutlarda
“Bireyin dünyaya gözlerini açmasıyla karşısına çıkanlar;
sistem, iktidar, gelenek-görenek-kültür vasıtasıyla, kendi kişisel alanına inşa
edilen duvarlardan kurtulma çabası, özgürleşme denemeleri, dolayısıyla
karşısına çıkan engellerle savaşma zorunluluğudur.”
What makes me want to get
out of this place that much?
Glass bottles, drawings on
acetate
Various dimensions
An indiviual opens its eyes to a world and faces the walls
that the system, governments, traditions and culture creates; it struggles to
make oneself free from the confinements that is designed specifically for oneself
and fights to deconstruct the boundaries.
İNSEL İNAL

“Tehdit”
Seramik
Değişebilir boyut
Kuşatma,
tehdit edenlerin yapılarının yeniden değerlendirilip çözümlenmesiyle
kırılabilir.
*Tehdit, hürriyete karşı
işlenen bir suç olup; Türk Ceza Kanunu'nun 106. maddesinde
"bir başkasına, kendisinin veya yakınının hayatına, vücut veya cinsel
dokunulmazlığına yönelik bir saldırı gerçekleştireceğinden bahsetmek"
olarak tanımlanmaktadır. Bir kişiyi malvarlığı bakımından zarara uğratacağından
veya kötülük yapacağından bahsetmek de yine tehdit suçu
kapsamındadır. Suçun; silahla, failin kimliğini gizleyerek,
birden fazla kişiyle veya suç örgütü desteğiyle gerçekleştirilmesi
halinde suç nitelik kazandığından, verilecek ceza artar.
Tehdit
amacıyla suç işlenmesi halinde, işlenen suç veya suçlar için
ayrıca ceza verilir.
“Threat”
Ceramic
Various dimensions
The
enclosure could only get broken by the comprehension and perception of the
threatening forces. *Threat, is an act against freedom and described as “to
mention to someone about an act against somebody else’s himself or his
acquintance’s life, the privacy of his
body or sex” in the 106th article of Turkish Criminal Code. To speak about
damaging someone else’s assets, or harming him in some other way is also
considered as a threat by the law. The degree of the punishment rises if the
crime is planned to be executed with an instrument, under disguise, or if co-partnering an organization is
involved. In the case of the crime commited,
described above as threat , each crime or crimes are considered seperately.
ÖZGE ÜNLÜTÜRK
Bez
Bebek
Bez, saman
Farklı boyutlarda
“Bu topraklarda 24 yılda 563 çocuğun en temel hak olan yaşam
hakları ellerinden alındı. Kimisi babasına yardım ederken, kimisi tarlada koyun
otlatırken, kimisi piknik yaparken, kimisi üç kuruş için kaçağa giderken,
kimisi annesinin kucağında meme emerken… Ama hepsi de “güvenlik” güçleri
tarafından katledildi.”
Fabric doll
Fabric, straw
Various dimensions
For the last twenty four years 563 children has been bereft
of their main right, which is the right to live. Some found dead helping their
father, some grassing the flock, some having a picnic, some smuggling, some
while being fed in his mother’s arms.
All were murdered by the security forces.
CEBRAİL ÖTGÜN
Yağmurdan Sonra
Türkiye 2
Ağaç
dalı üzerine 4 kilo çivi, vernik, boya
98x26x25
cm
“Çınar ağacı üzerindeki bir yeşil yaprak,
Gezi eylemleri sürecindeki dinamizmin ve kolektif bilincin bir temsili
niteliğindedir.”
Turkey after the Rain -2
4 kg. nails, polish, and paint on branch.
98x26x25 cm
A green
leaf on a plane tree to represent the dynamism and collective consciousness of
the Gezi protests.
Boynundan
Buluntu malzemeler
30x30 cm
From the Neck
Found objects
30x30 cm
Acımıyor
Video animasyon
15''
“Balığı yüzme işlemi hiç tamamlanmaz; hiç acımıyordur.”
Doesn’t hurt
Doesn’t hurt
Video animation
15”
The process of skinning the fish cannot be completed because it doesn’t hurt.
HAZAL AKSOY
İsimsiz
cam üzerine fotoğraf baskı
21x 20 cm
Kentsel dönüşümün oluşturduğu yıkım üzerinden,
iktidar; sözel kültürün gücü ve dil aracılığı ile yaratılan yeni bir gerçeklik
alanı kurmaktadır. Bu gerçeklik alanının çelişkili doğası, üst üste binen,
birbirinin anlam ve algı alanını zorlayan fotoğraflar aracığıyla gösterilmektedir.
Untitled
Digital print on glass
21x20 cm
A new
area of reality is created through the language and oral culture of the
government to define the destruction of urban renewal processes. The
conflicting nature of the defined reality is shown through the photographs that
gathered on top of each other, obstructing the meaning and perception of one
another.
TUĞÇE KIZILAĞIL
Limon
Seramik, çakıl taşı
20x25 cm
“İnsanca
yaşam için; şiddete karşı şiddetsiz direniş.
Lemon
Ceramics, pebbles
20x25 cm
For a
humane life, against violence, non-violent resistance.
BURHAN YILMAZ
Felek
Çemberi
Sunta üzerine düzenleme
100x100 cm
“Son dönem yaşanan toplumsal
hareketlerin önerdiği yeni kolektif bilinç, bireylerin ilişki biçimini de
dönüştürmektedir.”
The Circle of Fate
Installation on board
100x100 cm.
The new collective
consciousness which is the result of recent social movements, tranforming the
relationships of its individuals.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder